#makanak4 WHO LIVING HER LIFE TO THE FULLEST

Wednesday, November 16, 2016

5 Cara Yang Betul Mencuci Muka

Assalamualaikum dan salam sejahtera readers.

Pernah tak anda terfikir,anda mencuci muka setiap hari tetapi kenapa hasilnya tidak memuaskan? Adakah cara anda betul?? Semak dahulu cara yang betul mencuci muka
 

Tip 1 :

Ini merupakan perkara paling penting sekali dalam penjagaan kulit wajah. Jika cara ini salah, kesannya mungkin akan memburukkan keadaan kulit wajah anda. Pastikan dahulu jenis kulit anda sama ada normal,berminyak,kombinasi,kering atau sensitif. Dan pilihlah jenis pencuci muka yang sesuai dengan kulit wajah anda.




Tip 2 : 
Pastikan wajah dibersihkan setiap pagi dan setiap kali selepas menggunakan make up dengan bersih. pastikan pembersih yang digunakan adalah bebas bahan kimia dan selamat untuk digunakan. paling penting haruslah sesuai dengan jenis kulit muka ye. jangan salah pilih. nanti lain hasilnya. 
Konsep untuk mencuci muka, basuh dahulu muka dengan menggunakan air suam. kemudian gunakan pencuci muka yg sesuai, macam saya menggunakan GENTLE DEEP FOAMING CLEANSER NUTRIWHITE yang mana berfungsi untuk membersihkan kulit muka secara mendalam. sambil2 membuat urutan membulat ye pada wajah anda. kemudian bilas muka.

Tip 3 : 
Jangan gosok@tonyoh wajah anda dengan towel semasa mengeringkan wajah. hanya perlu tekapkan secara lembut wajah anda.

Tip 4 : 
Selepas membersihkan wajah, sapukan toner yang bersesuaian dengan kulit anda. pastikan juga toner tersebut adalah selamat. tak perlu menggunakan kapas,hanya titikkan pada tapak tangan, kemudian sapu pada keseluruhan wajah dengan lembut. NUTRIWHITE SOOTHING RADIANCE WHITENING SOFTNER adalah lembut pada kulit anda. 
konsep semasa mencuci muka adalah anda sedang membuka liang2 pori agar wajah dapat dibersihkan manakala semasa menggunakan toner, konsepnya adalah menutup kembali liang2 pori tadi. bagi yang tidak mempunyai sebarang toner, anda boleh menggunakan air yg sejuk untuk membilas wajah.

Tip 5 :
Pastikan anda menggunakan pelindung UV sebelum keluar. NUTRIWHITE ULTIMATE PROTECTION WHITENING LOTION (SPF15)melengkapkan penjagaan kulit wajah anda secara selamat dan semulajadi. sinaran matahari adalah merbahaya buat kulit jika terdedah terlalu lama. atau pastikan pelindung uv anda adalah bukan daripada jenis bahan kimia yg boleh merosakkan kulit wajah.


Penjagaan kulit wajah amat mudah,apa yang penting anda tahu jenis kulit wajah anda agar hasilnya menakjubkan.

Share:

0 comments:

Post a Comment

CONTACT ME


FULLTIME LIFESTYLE BLOGGER

FOR INQUIRIES | COLLABORATION

KINDLY CONTACT ME AT norlen.othman@gmail.com


CARIAN

ARKIB

Labels

Blog Archive