#makanak4 WHO LIVING HER LIFE TO THE FULLEST

Thursday, December 1, 2016

Bisnes Yang Menguntungkan Tanpa Rugi

Assalamualaikum dan salam sejahtera readers.

Ramai sekarang di antara kita yang cuba mencari peluang untuk berniaga kan. Lagipun 9 per 10 rezeki datangnya melalui perniagaan. Tetapi bisnes apakah yang menguntungkan tanpa memberikan kerugian??

Saya sendiri telah mencuba beberapa jenis perniagaan sebelum ini. Dan saya juga pernah ditawarkan peluang perniagaan yang katanya amat menguntungkan tetapi saya perlu membuat pinjaman peribadi untuk amaun yang agak banyak bagi bisnes tersebut. Jika dilihat pada mereka yang di atas pentas dengan cara dan pakaiannya,tidak kuat iman memang terjebak sama. Syukur sebenarnya permohonan pinjaman peribadi saya itu tidak berjaya.

Sekarang saya masih lagi berbisnes tetapi saya memilih bisnes yang tidak perlu mengeluarkan modal yang banyak dan tidak perlu stok pun. Hanya RM 69 (tidak termasuk gst) untuk permulaan. Kaedahnya seperti dropship kerana tempahan dibuat secara atas talian sahaja dan tidak perlu menyimpan stok. 



Perniagaan ini memang merupakan salah satu mlm tetapi ianya merupakan patuh syariah. Di samping itu bisnes ini tidak mengkayakan orang yang di atas semata-mata tetapi siapa yang berusaha dialah yang berjaya. Tiada siapa yang ditindas.

Jika anda ingin memulakan perniagaan,saya cadangkan anda memilih bisnes yang terbaik dan mempunyai circle yang sama-sama membantu. Kerana dalam bisnes,ilmu dan sokongan amat penting.

Love yourself love your family.
Share:

0 comments:

Post a Comment

CONTACT ME


FULLTIME LIFESTYLE BLOGGER

FOR INQUIRIES | COLLABORATION

KINDLY CONTACT ME AT norlen.othman@gmail.com


CARIAN

Labels