#makanak4 WHO LIVING HER LIFE TO THE FULLEST

Thursday, August 2, 2018

SET BANYAKKAN SUSU BADAN

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera Readers.

Saya selalu perhatikan terutama ibu-ibu muda yang kali pertama melahirkan anak, amat risau tentang penyusuan susu ibu. Saya selalu terjumpa soalan yang hampir sama dalam kebanyakkan group-group tentang bagaimana untuk banyakkan susu ibu dan apakah milkbooster yang terbaik untuk ibu-ibu atau set untuk banyakkan susu ibu?



Berbicara tentang penyusuan susu ibu, apa yang ibu-ibu perlu faham dan hadamkan dengan baik adalah bagaimana proses penghasilan susu ibu itu terhasil. Apakah yang dikatakan demand and supply. Dan adakah benar jumlah kuantiti susu ibu yang terhasil bergantung kepada saiz payu dara ibu semata-mata?



Dalam menjayakan proses penyusuan susu ibu, apa yang paling utama untuk ibu-ibu ambil kira adalah mindset ibu itu sendiri. Adakah ibu benar-benar nekad untuk menyusukan anak dengan susu ibu? Jika ya,jangan ada sesekali terlintas di fikiran ibu yang susunya tidak cukup buat anaknya. Mindset sebegini boleh menyebabkan pengeluaran susu ibu terganggu.

Bagaimana dengan milk booster? Fungsi sebenar milk booster membantu untuk memperbanyakkan susu ibu. Tetapi harus di ingat, susu ibu tidak akan menjadi banyak secara tiba-tiba jika konsep demand dan supply tidak di amalkan atau kata mudahnya, ibu sendiri perlu rajin untuk pam dan menyusukan anak. Jika konsep tidak dilakukan dengan baik, mungkin pengambilan milk booster bolehjadi sia-sia.


Milk booster terbaik 2018? 

Saya menyusukan anak kedua (2009) hingga anak ke empat (2018) dan setiap seorangnya bagi tempoh sekurang-kurangnya 2 tahun. Saya memilih milk booster Set Penyusuan dari Shaklee. Bagi saya set ini bukan sahaja sebagai milk booster tetapi juga membantu dalam mencukupkan keperluan nutrisi yang tubuh saya perlukan setiap hari. 

Pasti ibu-ibu menyusu akan berasa cepat penat,letih serta cepat rasa lapar kan. Kita cepat penat kerana nutrisi yang ada dalam tubuh kita kongsikan dengan anak tersayang. Bila tubuh kurang nutrisi, kita akan cepat penat dan boleh menyebabkan emosi turut terganggu.


Set Banyakkan Susu Badan Paling Ohsem 2018?


ALFAFA

Alfalfa bermaksud 'raja segala makanan' dan semestinya ada sebab kenapa gelaran tersebut diberikan ; kerana ianya sangat berkhasiat. Alfalfa mempunyai sistem akar tunjang yang boleh mencecah sehingga sedalam 6 meter ke bawah tanah, membolehkan ia menyerap lebih banyak nutrien dari tanah. Tumbuhan ini membekalkan lebih 300 nutrien dan mineral termasuk kalsium, fosforus, zat besi, magnesium, klorofil, bioflavonoid, mineral surih dan vitamin.

Bagi ibu-ibu yang menyusukan bayi, Alfalfa antara milk booster terbaik kerana mempunyai 1001 khasiat. Alfafa juga membantu dalam memekatkan susu ibu. 



ESP - Soy Protein Isolate Powder

ESP merupakan minuman berasaskan soya yang dapat membantu memberikan tenaga segera secara berterusan. ESP juga merupakan sumber protein yang berasaskan tumbuhan. 

ESP juga merupakan antara kegemaran ibu-ibu yang menyusukan anak selain Alfafa. Ianya juga sebagai milk booster kepada ibu-ibu yang menyusu. ESP membantu ibu-ibu menyusu untuk kekal bertenaga dan memberika rasa kenyang lebih lama. Amat membantu para ibu yang ingin kembali langsing.

Di antara kelebihan lain ESP bagi ibu-ibu menyusu adalah 
* memekatkan susu ibu
* memberikan rasa kenyang. Ini kerana ibu-ibu menyusu akan cepat berasa lapar terutama selepas menyusukan bayi
* menjadikan kulit ibu kembali sihat dan memudarkan stretch mark 
* sel memerlukan makanan yang sihat. ESP membekalkan protein sihat kepada sel kerana ESP daripada soya non-GMO. Apabila sel sihat, secara langsung antara yang ketara adalah kulit yang lebih sihat dan cantik. 
• membantu ibu-ibu menurunkan berat badan selepas bersalin



B COMPLEX

Selain Vitamin C, Vitamin B juga tidak boleh dihasilkan secara semulajadi oleh badan, maka penting untuk ibu-ibu, untuk mengambil Vitamin B setiap hari. 

Di antara fungsi vitamin B adalah menukarkan makanan kepada tenaga, kesihatan kulit, menstabilkan hormon, kesuburan, membantu dalam mengawal stress dan lain-lain lagi. Dan sebenarnya banyak organ dan sistem yang dijalankan oleh badan memerlukan bantuan daripada Vitamin B untuk bekerja dengan lebih efisien. 



SUSTAINED RELEASE VITAMIN C

Selain untuk kulit, Vitamin C juga memainkan peranan penting dalam membantu meningkatkan sistem imun tubuh kita. Kita sedia maklum, bayi yang berumur dua tahun ke bawah mempunyai sistem imun yang masih lemah dan amat mudah untuk diserang penyakit. Apabila ibu menyusukan bayi, secara langsung nutrisi di dalam susu ibu membantu menguatkan sistem imun bayi. 

Selain itu, pengambilan Vitamin C setiap hari dapat memberikan kesan pada kulit iaitu kulit lebih cerah, sihat dan cantik secara semulajadi.



VITA-LEA

Vita-Lea® adalah formulasi dicipta khas untuk menyokong keperluan khusus lelaki dan wanita. Setiap hidangan memberikan 28 jenis vitamin penting dan mineral kritikal, termasuk vitamin C, dan Beta Karotena untuk perlindungan antioksidan.

Dengan Vita-Lea, ibu-ibu dapat membantu melengkapkan kekurangan nutrisi dalam tubuh. 

Dengan mengamalkan Vita-Lea setiap hari, dapat membantu ibu-ibu menyusu: 
* meningkat tahap kesihatan dengan lebih baik
* meningkatkan kekuatan tulang dan sistem imunisasi
* membantu tubuh dalam memberikan perlindungan pada kerosakan radikal bebas



OSTEMATRIX

Ostematrix merupakan tablet bewarna putih yang mengandungi 250mg kalsium pada setiap tabletnya. Tidak hanya mengandungi kalsium semata-mata, Ostematrix juga dilengkapi dengan Magnesium yang mana sangat membantu proses pembuangan najis dan mengelakkan sembelit.

Apabila menyusukan anak, segala nutrisi yang ada dalam tubuh si ibu akan dikongsikan bersama dengan si anak. Dan ibu menyusu memerlukan 1000mg kalsium setiap hari. 

Pengambilan Ostematrix sangat membantu ibu-ibu menyusu untuk mendapatkan tidur berkualiti yang lebih baik dan bangun pagi dengan lebih segar. Menjadi lumrah seorang ibu menyusukan anak kerap terbangun malam untuk memenuhi keperluan si bayi. Dan kerap kali juga ibu-ibu bangun pagi dalam keadaan yang letih dan kurang bersemangat. 

Saya sangat sukakan Ostematrix sehingga sekarang kerana sangat membantu saya untuk bangun pagi, memberikan kesegaran (badan lebih fresh), mengurangkan rasa lenguh-lenguh dan sakit badan. 

Ketika hamil, Ostematrix sangat membantu saya untuk tidak kena cramp kaki. Dan tidak sembelit juga.



OMEGA GUARD

DHA yang terkandung di dalam Omega Guard sangat memberikan manfaat kepada otak. Lebih-lebih lagi bagi bayi yang sedang membesar, perkembangan otak mereka juga sangat cepat. Ibu-ibu menyusu dan mengamalkan Omega Guard dapat memberikan kebaikan DHA kepada anaknya. 

Omega Guard juga membantu mengawal paras kolesterol di dalam darah dan menjaga kesihatan jantung.



Perkongsian daripada Puan Farah Wahida tentang kisah penyusuan beliau:


Cara Tambah Susu Badan Supaya Tak PANIK Anak Menangis Kelaparan






Berminat?
Hubungi saya sekarang okay
Your Shaklee Independent Distributor
Norlen Othman

SMS/WhatsApp/Call : 0124845882
FB Page : https://www.facebook.com/shakleeatputrajaya
FB Personal : https://www.facebook.com/norlen.othman
Email : norlen.othman@gmail.com

Share:

0 comments:

Post a Comment

CONTACT ME


FULLTIME LIFESTYLE BLOGGER

FOR INQUIRIES | COLLABORATION

KINDLY CONTACT ME AT norlen.othman@gmail.com


CARIAN

Labels