#makanak4 WHO LIVING HER LIFE TO THE FULLEST

Monday, October 17, 2016

Tips Elak Muka Ketat

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera Readers.

Muka ketat? Apa benda ya muka ketat ni? Muka ketat ni perumpamaan sahaja bagi mereka yang sedang stress. Bila kita stress akan terpancar di wajah bahawa kita dalam keadaan stress. Mulut tu muncung orang kata. Tak comel ye.

Kredit to http://abanglongonline.blogspot.my/



Kurangkan stress sebab bila kita terlalu stress orang sekeliling pun akan stress Tenangkan diri. Jom kongsi tip apa yang boleh kita buat apabila stress melanda:
  • take a deep ( i mean really deep) breath. nak buat masa tengah duduk pun boleh, no problem. cuba buat : tarik nafas..... tahan dan kira (dalam hati ye) 1,2,3,4 dan kemudian hembus perlahan-lahan. jangan hembus macam lepaskan penat lelah tu ye. boleh diulang sebanyak 3 kali.
  • minum segelas air kosong. Air kosong tau, bukan yang ada warna-warna atau gula tu. Minum pula secara perlahan-lahan dan bukan sekaligus dalam satu nafas (Rasulullah pun tegah)
  • amalkan pengambilan B COMPLEX kerana ia membantu kesihatan fungsi saraf, sekaligus meredakan sakit kepala, tekanan, kemurungan dan insomnia
  • minum CINCH TEA sama ada panas atau sejuk dapat membantu anda dalam keadaan yang lebih tenang atau berada dalam alfa mode. Polifenol yang terkandung di dalam Cinch Tea membantu untuk memperbetulkan blood circulation dalam badan kita.
  • jangan lupa istighfar dan selawat sebagai vitamin rohani anda.

Semoga kita sama-sama dapat menangani stress dengan sebaiknya.


Love yourself love your famili
Pengedar Shaklee Anda
Norlen 0124845882

Share:

0 comments:

Post a Comment

CONTACT ME


FULLTIME LIFESTYLE BLOGGER

FOR INQUIRIES | COLLABORATION

KINDLY CONTACT ME AT norlen.othman@gmail.com


CARIAN

Labels