#makanak4 WHO LIVING HER LIFE TO THE FULLEST

Friday, February 19, 2016

Cara Untuk Turunkan Albumin Dalam Urin

Assalamualaikum dan salam sejahtera readers.

Apa itu albumin?
Albumin merupakan sejenis protin monomer yang larut di dalam air dan garam. Jumlah kandungan albumin boleh mencapai separuh dari jumlah keseluruhan protin dalam badan. Albumin adalah protin yang disentisis oleh hati dan juga ada dalam aliran darah. Albumin adalah penting bagi proses penyusunan struktur sel,antibodi,enzim hingga hormon. Albumin juga merangsang hormon tiroid dan juga bilirubin.



Albumin di dalam urin?
Albumin di dalam urin dipanggil Albuminuria. Ianya adalah tanda bahawa buah pinggang anda mempunyai masalah. Albuminuria adalah disebabkan oleh kerosakan pada bahagian glomerulus. Fungsi buah pinggang adalah menapis sisa dan air yang berlebihan semasa darah melalui buah pinggang. Dalam keadaan normal,albumin seharusnya tidak terlepas ke dalam urin dan diserap kembali ke dalam darah.

Tanda-tanda Albuminuria
• Bengkak pada wajah,pergelangan kaki,pergelangan tangan dan perut. Ini kerana sistem pembuangan hasil dari proses metabolisma tubuh tidak dikeluarkan dengan sempurna
• Diabetes
• Hasil ujian urin mengandungi protin albumin

Rawatan bagi albuminuria
* Pastikan mengambil air yang cukup setiap hari iaitu 2 liter atau 8 gelas sehari
* Pastikan pengambilan nutrisi adalah seimbang dan mengamalkan pemakanan yang sihat.

Vivix dan buah pinggang
Vivix merupakan makanan tambahan yang membantu memulihkan kesihatan sel. Vivix memperbaiki DNA dengan membantu melambatkan dan melindungi DNA sel tubuh kita serta melambatkan proses tesebut. Seiring dengan proses penuaan,sel tubuh kita akan mula kehilangan tenaga dan menyebabkan fungi sel menurun. Vivix membantu memguatkan kembali sel tubuh.
Untuk sebarang pertanyaan, feel free untuk hubungi mama di 0124845882 (sms/wassap/telegram) atau boleh email di norlen.othman@gmail.com.

Love Yourself Love Your Family
FB:norlen othman
FB Page:mama lyn
Email:norlen.othman@gmail.com
Shaklee ID: 972047
SMS/WA:0124845882
Share:

1 comment:

CONTACT ME


FULLTIME LIFESTYLE BLOGGER

FOR INQUIRIES | COLLABORATION

KINDLY CONTACT ME AT norlen.othman@gmail.com


CARIAN

Labels